RSS

capela

04 Oct

“Things have a life of their own,” the gypsy proclaimed with a harsh accent. “It’s simply a matter of waking up their souls.”

aşa cum fiecare îşi are undeva în lume geamănul său, sunt sigură că şi cărţile îşi au dublul lor în realitate. ştiu asta pentru am văzut odată, demult, parfumeria lui Baldini, grădina domnişoarei Havisham şi camera lui Gregor Samsa.

uneori câte o pagină acoperită de cuvinte mărunte devine tot mai transparentă, cuvintele se preling unele în altele şi compun imagini, sunete, mirosuri. iar tu, mergând pe stradă, pe o potecă de munte sau pe coridorul lung al unei clădiri intri pe neaşteptate în altă lume.

ultima dată când am văzut literatura prinzând viaţă mă aflam în parcul Castelului Szentkereszty din Arcuş, lângă lac. am urcat pe dealul care păzeşte conacul pe latura sa sudică, suind o potecă în timp ce jos rămânea apa verde şi încinsă de soare. am trecut printr-o fâneaţă mărginită de copaci înalţi, apoi, tot urmărind cărarea, am intrat în umbra unor brazi şi m-am trezit în faţa unei capele. probabil că ar fi putut la fel de bine să pară un fragment de povestire gotică, însă pentru mine a fost ca şi cum un roman de Márquez şi-ar fi deschis paginile ca nişte braţe tatuate cu mii de cuvinte în îmbrăţişarea cărora am intrat nerăbdătoare.

am privit în interiorul vechi de aproape două secole. frunzele de pe podea se roteau încet prin colţuri. mirosea a vechi, a lemn umed, a pânze de păianjen. dacă cineva ar inventa un drog care să te catapulteze în cartea preferată, astea i-ar fi ingredientele.

după o vreme, am găsit ca prin vis nişte scări de piatră ce duceau spre ieşire.

mai jos, un instantaneu prins între două clipiri, într-o stare de agitaţie maximă, aşa cum se simt probabil cei care cred că au capturat, în sfârşit, pe peliculă eluzivul monstru din Loch Ness.

 
Leave a comment

Posted by on October 4, 2012 in jurnal

 

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
