RSS

pe Marte

26 Jul

prietenilor braşoveni

Când am ajuns in Braşov, după o călătorie epuizantă în timpul căreia am fiert într-un compartiment de tren la cel puţin 40 de grade, un prieten mă aştepta zâmbitor la gară pentru a mă conduce pe Marte. Strada Marte. Am lăsat în urmă cartierele Florilor si Scriitorilor, am ajuns pe Saturn, apoi acasă la Cris. De la etajul patru, de pe Marte, se vede un bloc comunist, un cimitir şi, în deplin contrast cu acesta, un furnal care ţâşneşte falic din pântecele oraşului.

Dimineaţa a început incursiunea în oraş şi a durat vreo patru zile. Centrul vechi, Tâmpa, După Ziduri, deasupra zidurilor, prin cetăţi, pe drumuri înguste şi şerpuitoare, pe poteci de munte răcoroase, la Pietrele lui Solomon, am dat şi pe la Şaguna, am aruncat un ochi în anticariate şi altul într-un magazin de ceai unde am mirosit tot ce am găsit prin sticle.

(Deşi am mers cu autobuzul în majoritatea timpului, nu m-a bruscat nimeni nici la urcare, nici la coborâre, nu m-a călcat pe picioare sau asasinat cu mirosuri de tot felul. Ori în ziua aia se vorbiseră toţi să se spele şi să fie politicoşi, ori aşa e tot timpul pe acolo. Hm.)

Îmi plăcea Braşovul încă dinainte de a-l vedea, dar când l-am văzut de sus, m-am îndrăgostit definitiv. De la ceainăria Open Heart, în nopţile de vară, când cerul e fosforescent, iar jos oraşul sclipeşte din mii de beculeţe, te simţi ca într-un sandwich de stele. (se vede că ascult Cohen în timp ce scriu.)

Dar, pe lângă străzi, case vechi şi parcuri debordând de verdeaţă, cei mai mişto au fost oamenii. Calzi, deschişi, gata să sară în ajutor, să te ducă peste tot, să-ţi arate, neobosiţi, tot ce-i mai bun de văzut în oraş şi pe lângă… Uitasem cum e să-ţi faci prieteni la prima privire.

Am mers o grămadă prin Braşov, am fotografiat ca un japonez, cum îmi e felul, cu sete şi din fugă, am intrat în magazine, am tot suit şi am coborât dealuri, dar locul meu preferat rămâne un mic turn cu un dreptunghi tăiat în piatră prin care se vede oraşul. Este ca şi cum ai fi înăuntrul propriei tale cărţi poştale…

Cred că mă duc din nou pe Marte la toamnă.

 

 

 
3 Comments

Posted by on July 26, 2012 in jurnal

 

Tags: , , ,

3 responses to “pe Marte

  1. Cristina

    September 6, 2012 at 7:28 pm

    Ca sa vii inca pe Marte, trebuie sa vii acum. Like right now. ;-) Si eu abia te astept.

     
    • Sheherzadah

      September 6, 2012 at 7:30 pm

      Stiiiu. Vreau sa vin… dar cred ca va trebui sa mai raman un pic pe Pamant, din pacate.

       
      • Cristina

        September 6, 2012 at 7:32 pm

        Oh, Pamantul asta…

         

Leave a Reply

 
