RSS

bookfest 2012

31 May

dimineaţa începe leneşă. afara, cer plumbuit si vreme mohorâtă. în casă, eu, citind cu sublinieri o carte. liniştea aparent studioasă e întreruptă de ţârâitul telefonului. Ioana, din mansarda ei cu bunătăţi, mă cheamă la Bookfest. să mă duc, să nu mă duc… până la urmă las deoparte capitolul despre sistemul politic german în faţa căruia moţăiam (sunt în perioada cărţilor de istorie) şi hotărăsc să mă aventurez până la Romexpo.

cu ce să încep? ca de obicei, reducerile nu sunt cine ştie ce. există şi cărţi la 5 sau 10 lei, dar nu din rândul celor pe care aş vrea să le am. ăsta e, de fapt, numitorul comun al târgurilor de carte de pe aici.

altfel, atmosferă relaxată, aerisit (pentru că e joi şi încă nu s-a terminat ziua de lucru), poţi să întârzii lângă cărţi, să răsfoieşti, să faci poze.

am trecut pe la standurile tuturor editurilor, ne-am extaziat în faţa unor titluri, ne-am hlizit la altele… şi am găsit nişte chestii pe-care-e-musai-să-le-am.

(în ordinea descoperirii) o cană de la Cărtureşti lângă care am suspinat vreo 10 minute (comportament tipic feminin, ştiu. până să ajungi să iei o carte te pomeneşti că ai deja în geantă trei perechi de cercei)

nişte cărţi de Kurkov:

şi două de Boia („Capcanele istoriei…” şi mai noua „Istoriile mele”)

După pelerinajul obligatoriu la standurile Humanitas, am dat peste o dezbatere/lansare de carte organizată de booktopia.ro sub titlul „Cui îi e frică de cartierul Matache?”. Au participat Şerban Sturdza (arhitect), Vintilă Mihăilescu (antropolog), Simona Kessler (agent literar) şi Eugen Istodor (scriitor).

Ştiam despre intenţia de demolare a Pieţei Matache mai mult din campaniile online, aşa cum ştii pe cineva dintr-o poză pe care cineva ţi-o flutură insistent sub nas, iar tu mimezi interesul. Am străbătut de curând strada Buzeşti, unde se află vechea construcţie (încă), dar nu am înţeles mare lucru din ce se petrecea acolo. Dezbaterea la care am asistat azi mi-a lămurit unele semne de întrebare şi mi-a stârnit interesul pentru zona asta a Bucureştiului. S-a vorbit despre istoria cartierului aflat în vecinătatea Gării de Nord, despre interesele imobiliare mai mult sau mai puţin obscure din spatele intenţiei de demolare, dar şi despre alternative la dărâmarea caselor vechi, despre un proiect de urbanism care să transforme zona prin construirea unei artere comerciale şi să îmbine coerent vechiul cu modernul.

ah, să vă mai zic şi că la standurile Institutului Francez puteţi vedea o expoziţie de fotografie intitulată „Mâinile scriitorilor”, de Hannah Assouline, dar şi o grămadă de cărţi în, evident, franceză (apropo, anul ăsta Franţa e invitata de onoare a salonului de carte).
dacă aveţi răbdare, o să găsiţi şi standuri cu dulceţuri, ceaiuri exotice şi cafea Florescu.

când am păşit afară din pavilionul târgului de carte ne-a izbit în retină un soare hotărât, iar timpanele ne-au fost confiscate de nişte şlagăre hip-hop date la maxim. am ieşit vrând-nevrând de sub hipnoza cărţilor, ne-am uitat pentru o clipă nedumerite în jur şi apoi ne-am scufundat în vuietul încins al Bucureştiului.

 
Leave a comment

Posted by on May 31, 2012 in jurnal

 

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
