RSS

poveste de craciun

19 Dec

Șoseaua Ștefan cel Mare, opt seara

– Auzi, da’ pe la tine pe-acolo cam cât costă un brad, așa, mai frumos, mai flăcăros…

Ma intorceam de la magazin cu niste borcane cu muraturi in spinare si incercam sa disting ce scrie pe un panou luminos, cu reclame, care, in distanta, stralucea ca o imensa stea patrata pe cerul inghetat al Bucurestiului. Si, acolo, chiar pe pavajul acoperit cu o pojghiță transparenta de gheata si resturi opace de cutii de carton, am fost martora acestei… minuni lingvistice. Se nascuse un cuvintel. A iesit o data cu un suvoi de abur cald din gura unei femei care trecea prin dreptul meu vorbind la telefon. A plutit in fata noastra nesigur, invaluit inca in placenta-i umeda, de fum. Apoi, a fost disparut in avalansa de propozitii ce i-a urmat.

Iar eu, Melchior, martor al miracolului, magul cu borcane de gogosari in loc de aur, tamaie sau mir, am repetat de cateva ori in gand cuvantul derivat, am potrivit traista pe umar si am grabit pasul spre casa, sa il fixez cat mai repede cu ace invizibile in insectarul meu virtual. Steaua colțuroasa sclipea electric deasupra blocurilor.

PS Inutil sa mai zic, in lift, au inceput indoielile… poate nu rostise, totusi, flăcăros, ci un omofon aproximativ, bisilabic, care imi evoca imaginea unui brad cu smocuri de păr lungi si dese. Dadui din umeri si intrai in casa trantind din greseala borcanele de tocul usii (happens every time).

 
1 Comment

Posted by on December 19, 2010 in jurnal

 

One response to “poveste de craciun

  1. Radu

    December 22, 2010 at 1:06 pm

    nu nu nu, trebuie sa fi spus “flacaros”, e waaay too awesome! mama cate chestii poti face cu el sa sune interesant
    Asociatia Tinerii Flacarosi din localitatea Fierbinti, judet Vrancea…
    statea si ma privea cu ochii ei flacarosi asteptand explicatii si scuze…
    lasa-ma sa vad. da! ai cei mai flacarosi gogosari

     

Leave a Reply

 
