RSS

visul unei dimineti de toamna

22 Oct

Mergeam sprinten către stația de tramvai pe la 5.30 într-o dimineață. Un moment al zilei pentru care încerc o dublă senzație, de ură și plăcere totodată. Străzile sunt pustii, e liniște, nu sunt mașini, poți să treci strada pe unde ai chef, vezi chestii pe care altfel nu le bagi în seamă în timpul zilei… de exemplu, Ursa Mică: ), dar, în același timp, aș vrea să mai dorm sau măcar să nu mă grăbesc către serviciu. Traversez Ștefan cel Mare, care, pentru mine, încă de când am citit Nostalgia și Orbitor I, a devenit un fel de portal către lumea cărtăresciană, și mă îndrept către stația lui 34. Și, acolo, în inima bulevardului, cu taximetriști moțăind prin mașini galbene, cu autobuze fantomatice care trec semi-goale, cu un fâșâit de vinil, prin dreptul meu, cu copaci ale căror frunze arse stau neclintite în intuneric, parcă așteptând ceva, cu siluete amorțite care își caută o direcție, acolo, drept în față, atârnând de cele două bare care țineau acoperișul stației de tramvai, era… un leagăn! Două frânghii de un albastru lucios, superb, legate sus cu noduri groase, veneau spre pământ, parelele perfecte, și se uneau sub o placă de lemn lustruit, deschis la culoare. Am rămas cu gura căscată.  Leagănul părea un fel de extensie miraculoasă a unei lumi altfel gri și prăfuite. Încremenită de plăcere și bucurie, nu mi-a dat prin cap că finalul perfect al unei asemenea nonîntâmplări ar fi testarea minunatei apariții. Ar fi trebuit să mă așez și să mă dau! Însă, tramvaiul ajunsese deja în stație. Am urcat și m-am așezat pe un scaun lângă geam.

Cele două frânghii albastre, ca marginile unui drum către un tărâm magic, apărute doar pentru un moment, ca zâmbetul pisicii de Cheshire, au sclipit stins și apoi au dispărut înghițite de întuneric. Până să mă dezmeticesc, tramvaiul ajunsese la destinație.
A doua zi, cele două frânghii, retezate stângaci cu un cuțit, se legănau neajutorate în vântul tare al dimineții.

 
2 Comments

Posted by on October 22, 2010 in colectia mea de zile

 

Tags: , , , , , ,

2 responses to “visul unei dimineti de toamna

  1. ser

    May 3, 2011 at 7:00 pm

     
    • Sheherzadah

      May 8, 2011 at 7:37 pm

      nothing is original: ).

       

Leave a Reply

 
