RSS

casa din madlene

12 May

dimineaţă eram încă în cubul mic, de la etajul 5 al unui bloc de BCA, în Pantelimon. acolo, dacă stai pe geam, vezi în casele oamenilor, iar ei, la rândul lor, te privesc în timp ce fumează sau întind rufe. dacă tragi perdeaua, nu-i mai vezi, dar îi auzi. vecinului din stânga îi place să bată cuie în pereţi, vecina de deasupra vorbeşte la telefon cât e ziua de lungă, familia de dedesubt bate în ţeavă când asculţi muzica mai tare.  ne privim de după perdele sau ne holbăm unii la alţii de la balcoane, ne auzim prin pereţi şi ne ştim până şi frecvenţa mişcărilor peristaltice. ne bănuim prezenţa în spatele zidurilor şi nu suntem niciodată, cu adevărat, singuri. presupun că asta a şi fost intenţia, orwelliană, a celor care le-au construit.

acum e seară şi sunt din nou, după un an, chez moi. până azi nu cred că m-am bucurat cu adevărat, vreodată, de faptul că sunt acasă.  dar azi, de cum am intrat, de cum am închis uşa capitonată în urma mea şi am azvârlit într-un colţ bagajul, am simţit cum ea, casa în care am locuit cu Nona şi Dedu şi Sasha (trinitatea indestructibilă a copilăriei mele), îşi întinde braţele obosite, de cărămidă încălzită de soare, palmele ei de hârtie poroasă ca scrisorile străbunicilor pe care timpul le macină încet în sertare şi mă trage către pieptul ei din lemn parfumat într-un vârtej în care văd cum se succed, ameţitor, desenele de pe pereţi, pălăria Lidiei, fluturii din insectare, cum zboară în jurul meu timbrele din clasoare, florile de mină, ca niste meteoriţi mărunţi şi sclipitori, ceainicul, pudrierele din lemn şi globuleţul auriu, naufragiat al unor Crăciunuri de demult, cărţi cu titluri indescifrabile, toate pline de ei, cei pe care, dintre toţi, aş vrea cel mai mult să ii pot revedea…

 
Leave a comment

Posted by on May 12, 2010 in jurnal

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

 
