RSS

Capitalismul – reteta noastra secreta

04 Dec

À travers le retour imaginaire au pays, vingt ans après sa mort, de Ceausescu, un portrait au vitriol de l’oligarchie roumaine.

Quelle serait la réaction du “génie des Carpates” si, vingt ans après son exécution, il revenait hanter la Roumanie ? Il retrouverait ses proches là où il les avait laissés, au sommet du pouvoir réel, sinon officiel : celui que confère l’argent. Car certains des plus gros capitalistes d’aujourd’hui sont les apparatchiks d’hier. Et, s’il existe quelques millionnaires dépourvus de liens directs avec l’ancien régime, tous doivent leur fortune au système hérité de l’ère Ceausescu : un capitalisme gonflé au népotisme, à la corruption, à l’absence de contrôle public. En contrepoint des hallucinations du vieux dictateur, Alexandru Solomon dresse le portrait haut en couleur des oligarques de la Roumanie actuelle, en une sorte de Who’s Who du grand business, désormais communautaire.

Filmul, aici: http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2956902.html

 
4 Comments

Posted by on December 4, 2009 in jurnal

 

Tags: , , , ,

4 responses to “Capitalismul – reteta noastra secreta

  1. Bogdan

    December 9, 2009 at 9:22 pm

    O sa am o rugaminte sincera. Nu sunt genul care sa rog pe cineva ceva, sunt de felul meu extrem de incapatanat si suspicios. Si eu la fel ca tine am sustinut pe cineva in care am crezut ca este sansa noastra ca in tara asta chiar exista onoare, dreptate si verticalitate. Acest om e Crin Antonescu pentru care am zis si chiar am facut un juramant cu mine insumi ca atata timp cat va exista in politica eu voi fi alaturi de el. Nu cred ca gresesc, si sper ca esti de acord cu mine ca in tara asta lipseste ceva, poate mult mai mult decat la prima vedere: coloana vertebrala. Eu unul m-am saturat sa aud ca psd-ul fura, cand pd-ul face exact cum au facut bolsevicii cand au ajuns la putere: sa-si puna oameni in functiile cheie si sa conduca tara prin institutiile statului. Eu cred ca ne-am castigat cu greu libertatea in 1989, si sincer mi-e teama ca de data asta o sa ne intoarcem intr-un trecut pe care nu mi-l mai imaginam, dar care acum imi apare tot mai clar si nu cu psd-ul ci cu pd-ul.
    De asta singurul lucru pe care ti-l cer, amical desigur, e sa fii putin mai detasata si mai lucida in parerile politice. Eu sper ca nici tu si nici sustinatorii pd-ului sau eu, ca sustinator al pnl-ului nu vrem intoarcerea in trecut si mai grav, sa nu avem cu totii o viata linistita in tara asta, atat cat ne va da Cel de Sus.
    E ultimul meu comentariu (doar pe teme politice sper) pe blogul tau, cred ca mi-am expus parerea personala destul de clar si oricum sunt alte lucruri pe lumea asta mult mai importante decat situatia politica din tara asta, sau cel putin asa cred… :)

    Sa speram in vremuri mai bune, altfel ideea ta cu emigrarea imi apare din ce in ce mai reala :)

     
    • sheherzadah

      December 10, 2009 at 9:26 am

      Pe blogul meu (si nu numai) sunt libera sa am ce pareri politice vreau si sa mi le exprim in ce mod gasesc de cuviinta. Eu nu am cenzurat comentariile tale, desi e evident ca nu suntem de acord in anumite privinte. Nici nu am comentat “detasarea” si “luciditatea” ta. Tonul meu e unul relaxat si, de multe ori, amuza(n)t. Nu am facut “juramant” pentru nimeni, nu sunt sustinator PD-L. Asta in paranteza fie spus, pentru ca, altfel, nu datorez nimanui nicio explicatie. In rest, politica blogului meu si a discutiilor la care doresc sa particip, in general, este “agree to disagree”. Feel free to make your choice.

       
  2. Serban

    December 10, 2009 at 9:33 am

    Este adevarat ca partidul PD-L este corupt si ca isi pun oamenii in functii de conducere, oameni care mai apoi sunt obligati sa cotizeze la partid.

    Dintre 2 rele trebuie sa-l alegi pe cel mai mic, in cazul nostru, a trebuit sa alegem un presedinte care macar stie ce face, nu pe Antonescu sau Geoana.

     
  3. Bogdan

    December 10, 2009 at 3:50 pm

    Ok. Se pare ca trebuie sa revin cu niste explicatii suplimentare. Daca m-am exprimat gresit sau nu m-am facut inteles, e vina mea. Nu am incercat o critica la parerile tale sau la blog sau cel putin nu am avut nici un interes in sensul asta, pentru simplul motiv ca nu am acest drept. Eu inteleg ca blogul in general da omului o anumita iluzie de jurnalism, dar am impresia ca te-ai angrenat intr-o parere politica care din punctul meu de vedere e falsa, atat.
    And last but not least, blogul tau e fain, de aia am si intrat in anumite discutii. Poate te mai vizitez din cand in cand :)

     

Leave a Reply

 
